طرح جامع خطرپذیری در اردبیل اجرا می شود
آپلود عکس
آپلود عکس
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب نایس گروب مایساچت اقتصادی سیاسی فرهنگی و هنری ورزشی بین المل اجتماعی حوادث تاریخ روز
تبلیغات

\ایگاه خبری تحلیلی ارتاویل نیوز

جدیدترین مطالب

مدیریت بحران مازندران

مدیرکل مدیریت بحران اردبیل:

طرح جامع خطرپذیری در اردبیل اجرا می‌شود

خبرگزاری ارتاویل نیوز: مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: طرح جامع خطرپذیری که از الزامات حقیقی تشکیل سازمان مدیریت بحران بود در مراحل نهایی تدوین است و در استان اردبیل اجرایی می‌شود.

 

به گزارش ارتاویل نیوز از اردبیل، علی اسلامی عصر امروز در جلسه هماهنگی مدیریت بحران در اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل جزو 10 استان برتر کشور در بروز پدیده های مختلف جوی و حوادث غیرمترقبه است به طوری که در سال گذشته 418 میلیارد تومان از محل حوادث خسارت به این استان وارد شده است.

وی افزود: در 18 سال گذشته در استان اردبیل 415 حادثه غیرمترقبه رخ داده که 12 مورد آن خشکسالی بوده است و در این حواث بیش از 2 هزار و 600 میلیارد تومان خسارت به این استان وارد شده است و بیش از 850 نفر نیز فوت کرده اند.

اسلامی با بیان اینکه بیشترین خسارات امسال از محل خشکسالی، سرمازدگی و سیل بوده است، گفت: تنها در سه ماهه امسال 2 نفر در حوادث غیرمترقبه کشته شده و 1 هزار و 200 میلیارد تومان نیز خسارت به حوزه های مختلف وارد شده که 85 درصد آن مربوط به بخش کشاورزی اعم از زراعی و باغی بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل با اشاره به نوسازی واحدهای فرسوده و خانه های کم دوام روستایی به همراه مدارس و بیمارستان های فرسوده بیان کرد: ما در دشت اردبیل با افت سطح آب های زیرزمینی رو به رو هستیم و در شمال استان اردبیل نیز تامین منابع آب به بخش کشاورزی از مشکلات جدی است.

وی با تشریح اینکه بالگرد امدادی با تامین آشیانه آن، نیاز این استان است، تصریح کرد: قرار است جمعیت هلال احمر اقدام به واگذاری این بالگرد کند تا در این زمینه در مواقع بحرانی امدادرسانی ها انجام شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل نیز در این جلسه گفت: ما در سه سال اخیر با بحران سیل و حوادث ناشی از آن رو به رو بودیم که این حوادث در کمیته سیل و مخاطرات رودخانه ای مورد توجه قرار گرفت و ما به دو روش علمی و مدیریت کاربردی سعی در برطرف کردن این مشکلات و آسیب ها کردیم.

داوود نجفیان مطالعه و ساماندهی 107 کیلومتر رود، اجرای طرح کنترل سیلاب در بیله سوار، ساحل بندی رودهای مرزی ارس و بالهارود و بستر سازی 3 هزار و 400 کیلومتر از بستر رودخانه ها را از اقدامات انجام شده اعلام کرد.

وی از تعیین خط حریم بستر رودخانه های مرزی خبر داد و افزود: ما در این زمینه فعالیت ها و برنامه ریزی هایمان را به گونه ای طراحی کرده و اجرا می کنیم تا از ساخت و سازهای بی رویه در بستر رودخانه ها جلوگیری شده و نسبت به لایروبی آنها فعالیت مثبت انجام شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردبیل از کمبود اعتبارت تخصیص یافته به حوزه کنترل سیلاب خبر داد و گفت: ما با همکاری شهرداری ها و فرمانداری ها دیگر اجازه ساخت و ساز غیراصولی در مجرای رودخانه ها و مسیرها را نمی دهیم چرا که معتقدیم سیل بلا نیست بلکه رفتار غیرانسانی ما آن را تبدیل به بلا کرده است.

انتهای پیام/ ب

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


[ سه شنبه 3 تير 1393برچسب:, ] [ 23:21 ] [ پیمان شیرینی ]


منوی سایت

لینک های مفید

کاریکاتور
معرفی کتاب

سوال از شما پاسخ از مسئولین

download

صرفاجهت اطلاع

دانلود موزیک

امار سایت

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 544
بازدید کل : 115429
تعداد مطالب : 290
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 1